Bugün Perşembe… Ve ben Perşembeleri sevmem!

13 Jun

Didem Ç.

Yeşildir Ankara… Ve ben Perşembeleri sevmem. Babamı bir Perşembe günü kaybetmiştim belki ondan. Bugün Perşembe. Etrafta her zamankinden fazla helikopter ve ambulans gürültüsü var. Gençlerin coşku dolu gözlerini ve seslerini perdeleyen. Yemyeşil Ankara sokaklarını gölgeleyen… Ben ambulans sesini de sevmem. Babam… Her neyse…

Diyorum ya! Yeşildir Ankara… Sokakları bu mevsimde iğde kokar, yasemin kokar, ıhlamur kokar, hanımeli ve güller vardır, rengârenk, apartman bahçe kapılarını güzelleyen. Ağaçlar yola eğilir, bir gölge olmaktır tek istedikleri, saygıyla…

Kuğulu Park direnişinden mizahi bir kare

Şimdiyse gaz kokuyor sokaklar. Kimyasalların küstürdüğü ağaç yaprakları yorgun, dalları bükük… İnsanlar yorgun, gözleri devrik… Hayattan bir süreliğine izin almak, nefes almak için gittikleri Kuğulu Park’ta, Güvenpark’ta artık nefes alırken göğüsleri sıkışıyor. Biraz olsun boşaltmak istedikleri zihinleri, çevrelerini acımasızca saran düşman bakışlı polisler, alçak uçuştaki helikopterler ve huzursuz eden ambulans sirenleriyle irkiliyor.

İnatçıdır Ankara… Ve ben Perşembeleri sevmem. Bugün Perşembe. İnadımız bilenmekte… Sokaklarda alıştığımız iğde kokusuna ulaşana kadar, gazları soluyup tüketeceğiz. Biz tükenmeyeceğiz, gazlar tükenecek. Çiçekleri TOMA’lar değil, insan elleri, genç yürekler sulayana kadar direneceğiz. Tencere, tas, tavaların dibi aşınana kadar çalacağız. Ampul patlayana kadar ışıklarımızı kapatıp açacağız.

Denizi yoktur; ama bilen bilir, yeşildir Ankara!… Sıkıcı derler; ama inatçıdır. Gaz kokmaz, ıhlamur kokar. Taşralıdır evet ama işte dirayeti de tam buradan gelir. Azla yetinmesini bilir Ankara, şımarık değildir. Kara derler; varsın desinler… Belki babama da böyle demişlerdi. Benim için yeşildir Ankara. Ve ben Perşembeleri sevmem. Aksi gibi bugün de günlerden Perşembe. Ama ben daha önceki perşembelerden çok daha umutlu bakıyorum güne!  Tarihe bir not düşüle…

Leave a Reply

