Tüm 1402’liklere selam olsun!!!

3 Apr

Bazı şarkılar vardır, nedenini bilmezsiniz ama uyandığınız andan itibaren aklınızdadır. Rüyalarınızı hatırlamaya çalışırsınız. Kimilerini hatırlarsınız, kimileri yok olup gitmiştir. O, uçup gitmeden kuyruklarından tutup çektiğiniz sahneleri düşünürsünüz, bir de ağzınıza takılan şarkıyı. Hiçbir bağlantı yoktur. “Vardır bir hikmeti herhalde” deyip geçersiniz. Ama beyniniz bütün gün düzenli aralıklarla o malum şarkıyı hatırlatır durur size. O anlarda hayat durur ve siz yine “neden”ini sorgularsınız. Bir süre sorgulamaktan vaz geçer, etrafınızdakilerle şarkınızı paylaşırsınız. Sokakta yalnız yürüyor olsanız dahi, deli yaftası yemekten hiç çekinmeden sesli söylemeye başlarsınız. İşte dün ve bugün o şarkılardan biri beni buldu.

12 Eylül darbesini yaşamadım ben. Ama birebir yaşayan bir anne ve bir baba tarafından yetiştirildim. Küçüklüğümde dile gelmese de hissettim. Büyüdüğümdeyse, her dile getirilişinde, insanda nefes borusuna tıkanmış ayva hissi yarattığını görünce tabu nedenini anladım. Dinledim, okudum, öğrendim, acı çektim… 12 Eylül darbesini yaşamadım ben. Ama hikayeler aklıma geldiğinde nefes borumda o ayvayı hissediyorum…

Israrcıyım… Darbe çocukları çabuk büyürler…

Gelelim sadede… Yarın dava olmasından mıdır, yalnızca bir tesadüf müdür bilmem. Ama iki gündür aklıma takılan o şarkı işte budur:

Başta babam ve annem olmak üzere, zulümden alnı dik çıkıp, hala okuyan ve okutan tüm 1402’liklere selam olsun…

Sonbahardan Çizgiler (Mamak türküsü) – Yeni Türkü

 

Leave a Reply

